måndag 30 maj 2016

Utvärdering av "Gympaläraren"

Är det likadant här?

Nej, det tycker jag inte. De flesta här på Gunnesbo sitter oftast i gäng och pratar på rasterna, eftersom det är förbjudet att ha med sig datorn ut ur klassrummet. Jag och mina närmsta kompisar brukar gå till dammen på de flesta raster och jag är därför inte fullt medveten om hur det ligger till på rasterna.

Vad skulle behövas här för att du ska blir mer aktiv/gå ut på rasterna?

Som sagt så brukar jag gå ut på rasterna så för mig behövs inget mer. Jag och mina närmsta kompisar går nästan alltid ut på rasterna, så länge det är bra väder.

Behöver man en "Kalle" på skolan?

Nej, jag tycker det är allas egna ansvar att gå ut på rasterna. Vill man inte gå ut och röra på sig, så får det väl vara så. Självklart gör det processen lättare i fall det finns en person på skolan som kan ge inspiration för eleverna.

Kalles lektion?

Det var bra att de använde sina tekniska redskap till att göra bra övningar på idrotten. Vad som var negativt, precis som Kalle själv sa, var att eleverna fick välja grupper själv, eftersom risken för att folk blir ensamma blir stor då. En annan sak som är negativ är att det tar tid från idrottslektionen. Vi har så pass lite idrottstid att det inte alltid är nödvändigt att blanda in tekniken.

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Rättigheter och Rättsskipning - Repetion och Reflektion

Resonera kring vilka fördelar en frivilligorganisation som arbetar för de mänskliga rättigheterna (t.ex. Röda Korset) kan ha jämfört med en ...